This Mi-2, owned by HeliForce Kft, is involved in almost every Hungarian airshows, and some airshows in abroad, and makes unbelivable helicopter aerobatics shows.
Heliforce Ltf. operates with one PZL-Świdnik Mi-2 helicopter. They use the helicopter for agricultural, weight lift, rescue and transport flights.
This aircraft's prototype was the Soviet designation V-2 from Mil helicopters, than the project was transferred to Poland in 1964.
The Mi-2 was produced exclusively in Poland, in the WSK "PZL-Świdnik" factory in Świdnik.
NATO reporting name Hoplite, is a small, lightly armored turbine-powered transport helicopter that could also provide close air support when armed with 57 mm rockets and a 23 mm cannon, but it is used in civil air taxi, agricultural flight and air rescue.
If Mi-2 is quite heavy and the engines are not so powerfull, it is very manoeuvrable and beautifully flyable. Thats why this type won the Helicopter Demonstration Flight Championship repeatedly.
A Heliforce.hu helikopteres cég a Forgószárny Kft. utódja. Mi-2-es helikopterükkel többek között katasztrófavédelmi feladatokat, teheremeléseket, mezőgazdasági repülést és utasrepültetéseket hajtanak végre.
A Mil Mi-2-es helikopter prototípusa először a Szovjetúnióban repült V-2 név alatt. A Mil tervezőiroda 1964-ben sorozatgyártását átadta a lengyel PZL-Świdnik gyárnak, ahol évtizedeken át gyártották.
A PZL Mi-2, NATO nevén Hoplite, egy gyengén páncélozható kéthajtóműves könnyű szállítóhelikopter, mely alkalmas kisebb deszantegységek célterületre való szállítására, vagy könnyű légitámogatásra is.
A sikeres konstrukciónak tekinthető helikopter Ázsia és Európa szerte is eterjedt mind katonai, mindig civil felhasználási területeken. A civil életben mentőhelikopternek, könnyű szállítóhelikopternek és mezőgazdasági helikopternek is egyaránt alkalmazható.
Bár nagy tömege ellenére viszonylag gyenge hajtóművekkel rendelkezik, ügyes pilóta kezében nagyon jól manőverezhető és nagyon szépen repül. Ezek segítették abban, hogy a típus többször is megnyerje a Helikopteres Műrepülő Bajnokságot.
Powiat świdnicki – powiat w centralnej części województwa lubelskiego z siedzibą w Świdniku. W skład powiatu wchodzą gminy: Świdnik, Piaski, Mełgiew, Rybczewice i Trawniki, zajmując powierzchnię 468.97 km².
Atrakcje przyrodnicze powiatu świdnickiego stanowią: Krzczonowski Park Krajobrazowy, Rezerwat leśny Wierzchowiska, obszar chronionego krajobrazu - Rezerwat leśny Wierzchowiska oraz 26 pomników przyrody.
Do zabytków zaliczają się: zespół starego dworca kolejowego Świdnik, kościół parafialny pw. Podwyższenia Krzyża Św. w Piaskach, późnobarokowo - neoklasycystyczna dzwonnica z 1886 r., ruiny późnobarokowo-klasycystycznego zboru kalwińskieg również w Piaskach, „stary kościół” z 1726 roku w Małgiewie, późnobarokowy kościół par. pw. Św. Stanisława bpa, wybudowany w latach 1712-1727 w Biskupicach oraz wiele zabytkowych kapliczek.
Stolica powiatu jest ośrodkiem przemysłu lotniczego; na jej teranie działają PZL-Świdnik produkujące śmigłowce.
Przez powiat świdnicki przebiegają trasy międzynarodowe: E372 oraz E373. Świdnik posiada własne lotnisko dla helikopterów oraz małych samolotów.